Dziennik BB
22.09.2021
Przyjaciele! A może Towarzysze?
Bo przecież wszyscy jesteśmy Towarzyszami podróży naszego BB, współpasażerami podróży trudnej i wymagającej, przez świat piękny, niepowtarzalny i indywidualny, ale też świat wymagający, a czasem wręcz niesprawiedliwy.
Zdawałoby się, że w tej wspólnej wędrówce to my, rodzice, dajemy Mu więcej, w mierzalny i wymierny sposób, a jednak im ta podróż trwa dłużej, to odkrywamy, że to jednak On daje nam tak wiele, że to Jego postawa, choć bardzo skromna w ekspresji, pełna jest fundamentalnych wartości, które tak naprawdę mają sens.
Dziś mija sześć lat od narodzin nowego Życia, pełnego Nadziei i Dobra, którymi obdarza nas Borys, dzieląc się nimi sprawiedliwie, z każdym, kto ich poszukuje i chce je otrzymać.
Pozostańcie nadal Towarzyszami Borysa, odbiorcami Dobra już-nie-tak-małego Wielkiego Bohatera, który swoją ciszą przemawia do nas, sprawiając, że stajemy się lepszymi dla siebie samych i innych.
6 lat - mgnienie ciszy pełnej treści
25.06.2021
Przyjaciele BB,
dzisiaj koniec roku szkolnego, który zapewne dla nas Wszystkich był rokiem wymagającym, nietypowym, takim, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyliśmy.
Dla naszego BB i Jego Drużyny był to rok szczególny również ze względu na wkroczenie przez Borysa na drugi etap edukacji.
Ale jak to zazwyczaj bywa z Prawdziwymi Bohaterami, nie jest do „zwykła” nauka w szkole, gdyż przez dwa lata poprzedzające pierwszy wrześniowy dzwonek przygotowywaliśmy się całym zespołem do opracowania tzw. eksperymentu pedagogicznego, dzięki któremu nasz BB może uczestniczyć w zajęciach w swojej dotychczasowej szkole rejonowej, czyli ZSO nr 8 w Gdańsku!
W dużym (bardzo dużym) skrócie kilkunastoosobowy zespół złożony z przedstawicieli Szkoły, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 7, Uniwersytetu Gdańskiego, Urzędu Miasta w Gdańsku, Kuratorium Oświaty, Ministerstwa Edukacji Narodowej, nauczycieli, terapeutów, rehabilitantów, psychologów, neurologopedów i naszej Fundacji opracował innowacyjny i nowatorski projekt nauczania dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną, nie komunikujących się werbalnie i wymagających ciągłego wsparcia w ramach edukacji indywidualnej. Projekt ten w zeszłym roku uzyskał zgodę Ministra Edukacji Narodowej RP na jego realizację w formule eksperymentu pedagogicznego.
Dlatego dla nas smak popołudniowych lodów na zakończenie roku szkolnego ma również posmak satysfakcji, ogromnej wdzięczności dla Wszystkich zaangażowanych osób i instytucji oraz wiary, że DOBRO ma MOC!